Är det inte verklighet så drömmer jag

Har ont i huvudet och i käken. Ena ögat har epiliepsi. Det var jobbigt att gå upp fatsän jag var pigg. Hade i alla fall en bra dröm. Haha den var typ sjuk nu när jag tänker efter. Det började i Pajala och slutade långt in på andra sidan finska gränsen. Jag kunde till och med prata miänkieli och jag förstod inte att jag var i finland förrän jag inte förstod vilken dialekt de hade. Alltså så pratde folk finska och inte miänkieli (som om det är en sån stooor skillnad..).

Hur som helst, inte det jag skulle skriva för. Jag har global interest på engelskan på tisdag (halvpanik - trodde det var tills på fredag!!). jag sitter därför och letar artiklar på den Irlänska tidningen Indipendents hemsda. Började läsa en artikel om en man (som tycks studera till bartender eller något liknande) som mördat en 60-åring. han ska alltså ha brutit sig in hos mannen efter en krogrunda och stabbed him in the heart med en kökskniv (Vittu vad man är arbetsskadad av fucking VRG-andan). Mordet kan verka lite sådär halvt sjukt men det var inte det jag reagerade på. i vanliga fall kan man tycka "Varför gör man så?! Dödar ngn sådär utan anledning!". Men icke. Vad jag blev störd på var meningen som sa "..who broke into his home after drinking a cocktail of vodka and beer". Liksom vem i helvete vill dricka en jävla drink gjord på vodka och öl!?!?!?! Inte konstigt att han lust att döda någon! Dricker man något så satans äckligt så är man tammefan sjuk i huvudet. Tacka vet jag gud att han blir inspärrad i sex år. Såna som han borde inte få gå lösa!

Hela artikeln läses på:
Six Years For Bringe-Drink Student Who Killed Man



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback