Sen skyller de allt på förortens ungar

Insåg just att det är typ mindre än två månader kvar till sommarlovet. Ofta jag hinner plugga upp mina betyg. Fast det är rätt chill. Jag har i princip bara glidit igenom ettan. Soft! Speciellt då jag inte pallar bry mig något vidare om betygen just nu. Jag lyckas nog bli rätt så välskapt endå. Jag menar, som nu t.ex sitter jag å bloggar istället för att öva inför idrottsprovet. Men vadå, inte direkt som om jag kommer floppa totalt å typ Åh nej! Jag blir städare McDonald's! Såå, det är chill, eller hur?

Självklart går jag i väggen om jag skulle bli underkänt i något ämne. IG existerar liksom inte i min värld. Knappt VG heller, men det funkar. MVG i sånt jag diggar. Typ samhällsvetenskapliga ämnen samt typ bild å foto. Men det vore helt insane om jag trodde att jag skulle lyckas få högre än VG i typ Geografi eller Matte. I alla fall som det ser ut nu, dvs då jag legat på latsidan hela året. Och tjoho på Spanskan! Märta påstod att jag nog kommer nå mitt betygsmål! Yay på den! Hur som helst. Jag kommer endå plugga vidare. Och ofta jag blir nekad ett jobb för att jag endast hade godkänt i Spanska i gymnasiet? Ofta!

Det är ju det som är så soft med en teoretisk linje, man måste endå plugga vidare. Och vad spelar det då för roll om jag får sådär överdrivet bra betyg i gymnasiet? Nä, just det. Ingenting. Visst, måste ha bra poäng osv osv för att komma in på en linje och bla bla bla men gå och dö. Liksom ofta jag vill bli högpossitionerad moderattant som vägrar bo utanför tullarna och inte har tid för familjen. Liskom "Hej jag skulle lika gärna kunna flytta ut på Skottlands landsbyggd och bli skolsyster på en lågstadieskola samt extraknäcka som sömmerska". Super. Jag fick ett jobb, jag fick en framtid. Alla är lyckliga och glada. Och nej, det där var inte direkt min framtisplan, men skulle framtiden se ut på det sättet så är det fine. Men ja, jag ska plugga vidare och bli nånting, men vad spelar inte så stor roll.

För att avrunda skiten så måste jag nog säga det att jag är lat. Jag är smart, men inte studiemotiverad. Och jag längtar till ännu mera lathet. 8 veckor kvar till frihet! Bild från förra skolavslutningen. Jag vill gå ut nian igen och grina lite!

image79



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback