Admirable Chair, distinguished delegates

FN-rollspelet igår. Var faktiskt ganska kul. Alla var löjligt formellt klädda och stenseriösa i sina roller. Dessutom slog nog applåderna allt, dvs knackningarna i bordet. Folk hade helt röda knogar efter dagen var slut.

The Chair: - We have an point of order from the united states of Mexico
Susanna: - The delegation of Mexico wants to point that Libya did not adress the Chair or the delegates. Thank you.
The Chair: - Yes we noticed that. We have another pont of order from France.
Delegate of France: - Honorable Chair, admirable delegates. The French republic wants to point that the delegation of Mexico did not adress the Chair or the delegates either. Thank you.

Nu är jag inte säker på om det var just frankrike, men w/e. En annan sak som var ganska bra var "The French revolusion" istället för "The French resolusion". I övrigt skötte sig väl alla relativt bra. Det enda vi, the delegation of the Republic of Turkey gjorde fel på var väl att jag råkade säga entourage istället för encourage, men jag menar omgivning och uppmuntra är ju näästan samma sak... *knack knack knack knack*



Idag var det julavslutning. Klassen bytte julklappar och drack julmust samt åt lussebullar. Sedan var det långdans runt hela skolan med alla elever. Ganska galet. Till sist hade vi avslutning i Engelbrecktskyrkan. Gud vad jag gillar Engelbrecktskyrkan, den är så stor och mäktig. Rebecca hjärta kyrkor. Förlåt, Huvan ska det stå förstås.

Jag var lite tidig och mötte My på slussen varpå vi åkte till Rådmansgatan och skolan. Mickan satt på samma tåg som oss och på väg till skolan diskuterade vi paketen man skulle byta med klassen. Jag förklarade att mitt paket var klart bäst och jag skulle bra gärna vilja ha den själv. Och att den var värd på tok över 30 kronor men att pappa fått den gratis på jobbet. När vi sedan skulle få välja paket så var Mickan först ut. Oh vilket paket tar hon inte om inte mitt?! :O Både jag och My utbrister:
- Men Mickan! ;D
Busigt där. och hon höll nog med om att mitt paket var klart bäst. Själv fick jag choklad. Men lika glad för det.



Imorgon ska jag och My på junibacken! Myyyysigt! (Btw så var Sthlm City bäst idag! Junibacken, ett uppslag om Henning&Lotten på Söder samt krönika av Linda. Alla dessa saker gjorde min morgon lite bättre, speciellt det sistnämnda, vilket jag även smsade till henne och berättade).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback