Ingen kommer hit för att återvända

Dagen började med att jag hittae min gamla MP3. Kul, gammal musik, mindre kul. Nationella i Matte halv nio, och det gick faktiskt riktigt bra. Hade Geografi och fick sms av Jessica från Sideby som talade om att hon var i Stockholm på klassresa. Drog alltså och träffade henne efter skolan. Det var trevligt. Var väl sådär ett år sen sist vi sågs. Pratade om sommaren, shoppade, pratade minnen, shoppade, drack latte och shoppade. Eller, Jessica shoppade rättare sagt. Jag hittade en underbart gullig sommarklänning på BIKBOK som jag bara måste ha! Synd om mig! Jag är fattig som bara den!  Hittade en annan rätt så cool sak på Gina. Jag vill shopppppppaaa! Jag dör om jag inte får shoppa. Som när jag var ute å kollade affärer med Frida i helgen. Det riktigt kröp i fingrarna på mig. Det värsta av allt är ju att jag är i stort behov av ett par nya jeans, speciellt då jag bara har 1,5 funktionella par. Dvs ett par jag kan använda oftare än det andra. Vem kan gå med baggy varje dag? Men har jag råd med ett par nya jeans? Näe. Och vill mina föräldrar sponstra mig? Näe. Dålig månad! Hur som helst, det var hur mys som helst och eftersom Jessica flyttar till Närpes i sommar så kmr vi kunna ses lite oftare där också.

Min mobil är på lagning nu. Lär vara klar om två-tre veckor. Det är ju lagom roligt. Dessutom kunde jag inte sy idag. Båda symaskinerna är trasiga. Alltså, ingen kamera, ingen musik, ingen mobil, inga symaskiner, inga pengar. Jag tror han där uppe försöker säga mig någoning. Vad tror ni?

Du har tänkt allt som sagts om mig
Du kan tro allt du hört om mig
Du kan ställa frågor om sanningen
Finns det en eller finns det tusen?
Svara rakt från hjärtat nu
Ditt medlidande kan jag va utan
Om det här ska vara allt vi hann
Så håll mig hårt,
håll mig älskling nu

Stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg
Snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholms torg
Det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår,
en okänd kontinent



Kommentarer
Sophia

haha huvanhuvanhuvan... vi borde nästan dra ut och shoppa nån gång preciiiis som vi gjorde när vi var små och jättehäftiga. hahaha. men din blogg va bra, så nu har du fått en ny läsare iaf! grattis och snedtreck från sophia aka samare. :)

2008-05-16 - 19:42:24 LÄNK: http://skeletonsculpture.blogg.se
Rebecca

Jo dte tkr jag! Var vi coola lr var vi råhäftiga då det begav sig, va? ;)

2008-05-20 - 18:15:57 LÄNK: http://huvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback