Borta bra men hemma bäst

Kom hem från Berlin igår. Klarade inte av att sova på flygplanet och inte i bussen från Skavsta heller. Väl hemma blev det lunch och sen somnade jag till reprisen av Rosa Bandet galan. Vaknade lagom till den var slut och gick å la mig på soffan i vardagsrummet. Blev väckt till middagen. Drack bara jucie. Resten av kvällen satt jag och kollade på tv med Papi och Irene. Somnade vid elva och gick tydligen inte att väcka, för jag vaknade klokcna sju på morgonen. Då gick jag upp och borstade tänderna samt kollade Sabrina och The war at home innan jag sov ytterligare några timmar. Vad jag gjort sen jag kommit hem är alltså att sova, vilket i princip var det enda jag inte gjorde i Berlin.

Sista natten var ett helvete men i övrigt tycker jag att hela resan har varit jättebra. Missade en del saker jag skulle velat ha sett, typ muren och Brandenburger Tor, men de lär ju stå kvar där ett x antal år till. Men i alla fall. Trots lite smådispyter och meningsskiljaktigheter var det en braa resa. Berlin ist eine spannend Stadt och vi fick nog mest bara försmak av den. Finns mycket mer å se och nästa gång jag åker dit tänker jag stanna längre. Det blir så intensivt och jag hann aldrig vila ut vilket gjorde att jag inte klarade av att gå ut sista kvällen.  Jag pallar inte riktigt skriva mer nu, ska duscha osv. bilder laddar jag möjligtvis upp senare. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback