Don't look away

Tåg mellan Uppsala och Gävle

En pappa ~30 sitter med en barnvagn framför sig. Bebisen gråter och skriker.
Pappan (sticker ned huvudet i barnvagnen): Vad säger du?
Bebisen fortsätter gråta.
Pappan: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, för jag hör inte vad du säger!


Idag har jag haft samhällsprov, postat dyra brev, haft samlektion, åkt hem och till skolan igen och sedan haft engelska. Jag har hunnit läsa kanske 40 sidor i min bok och träffat tre bekanta på tunnelbanan. Dessutom har det regnat så mcyket att min panna frysit till is och så har jag tagit mig en eftermiddagslur. Ätit. Tittat på tv. Och framförallt känt friheten av att inte ha en endaste läxa att göra. Denna underbara värld.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback