I don't mind the buzz

Igår kväll träffade jag Frida i sumpan. Vi gick därifrån och ner i Duvbo, där vi valde gator lite på måfå. Otroligt mysigt! Vi hade djupa diskutioner om allt från skitsnackare, gängbildning, framtidsplaner samt fördomar och rasism. Det var mörkt, mysigt, höstigt och härligt.

Idag har jag inet gjort NÅNTING överhuvudtaget. Absolut iNGENTING. Så sjuuukt tråkigt. Jag har inte ens duschat eller bortsat håret än. Satt vid datorn tills jag ville ta livet av mig, sen har jag krupit ner under täcket och kollat på film. Dessutom har jag nån oidentifierbar huvudvärk. Känns lite som om jag headbangat  tjugo minuter i samma rum som fetaste diskoljusanläggningen. För ungefär så mår huvudet och så mår ögonen. Jobbigt.

Pappa har just nu lagt fram en cheesecake så den ska vi väl äta snart. Sen måste jag läsa i A Thousand Splendid Suns för den ska vara utläst snart, å jag har inte dirket kommit så långt in i boken..



En buss stannar till vid hållplatsen. En äldre dam går fram till bussens framdörr och lutar sig in.
Den äldre damen: Kör du förbi Fässbergshemmet?
Busschauffören: Nej, jag stannar där.
Den äldre damen går tillbaka till kuren för att vänta på en annan buss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback