Tied up too tight

Igår låg dimman tjock och kylan kröp in under skinnet, långfredagen och jesu död gjorde sig påminnd. Idag skiner solen, fåglarna kvittrar och jag har suttit på verandan och läst en bok. Gårdagen var inget att skryta över, i bilen upp från Åbo sjöng jag högt och falskt till Fame Factory best of-skivan och mamma satt mest och tyckte synd om hundarnas stackars öron. Scrollan såg orolig ut och Stina var chockad. När vi kom fram fikade vi hos mormor och morfar och så sov jag lite på soffan innan jag for till Näsy och hookade upp med Crista, Malin och Janna. Vi for på random bilfärd och utförde diverse ärenden. Hamnade hos Janna där jag gjorde ägg och kaviar smörgåsar till mig och Crista. I mörkret och dimman for Crista och jag hem. Dimman var så tjock och natten så mörk att jag knappt kunde urskilja vilken grind jag skulle hoppa av vid. Knallade in hos mormor och kollade på Singing bee med mamma. Sedan fick vi lov och knalla ner till tugan med gigantiska gummistövlar och ficklampa. vet inte om ficklampan hjälpte så överdrivet mycket då det enda som syntes var dimman. och möjligen marken en meter framför oss.

Hoppade just ur duschen och tänkte hälla i mig lite O'boy innan jag påbörjar bestväret att välja kläder och kleta på mig ett ansikte. Kanske jag käkar en vietnamesbulle också. Sedan inväntar vi väl kvällens äventyr hos Bylundon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback