Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till tisdag.

Idag satt jag i skolan till halv sex. Eftersom jag läst ut samhällsboken bestämde jag mig för att lära mig den helt utantill. Sammhälle B är verkligen helt utan tvekan den bästa kursen jag någonsin läst! Det är helt otroligt hur orden "Current event", "Fiscal policy" och "Philips curve" bara klingar som den ljuvaste av melodier. Fylld av tankar på räntesänkningar sätter jag mig på tunnelbanan som är smockad av svettiga och bedrövliga arbetande och lågavlönade stockholmare. Sitter där på min ghettolinje och känner lukten av kolektiv sprida sig. Jag börjar fundera på om CSI teamet skulle knalla in med sina UV-lampor, hur mycket kroppsvätskor de skulle hitta. Jag börjar även fundera på vilka partiklar som lär ligga i luften och minns tillbaka på ett gammalt avsnitt av CSI NY, vad exakt det avsnittet handlade om behöver vi inte gå in på. I rulltrappan står jag och nynnar på Wombats innan jag ser att klockan är fem i sex. Jag springer så att jag måste släpa benen efter mig och kommer precis hem och slår på tv:n, lagom till att jag får se Barack Obama svära eden. En känsla av lycka fyller mig och jag briter ut i gråt. Efteråt bjöd mamma på egenplockade magic mushrooms och jag la mig på hallgolvet och stirrade upp i taket. Men nu tror jag förresten att jag ljög lite.

Jag var bara i skolan till 17:28 och så smockat var det inte på tunnelbanan. Visst lyssnade jag på the Wombats men jag sprang inte hem. Och nog såg jag Obamas tal men jag gjorde inget annat än å smålog. Och mamma bjöd på egenplockade svampar, men det var kantareller. Fast på hallgolvet låg jag. För jag gillar att ligga på golv. Men Samhällskunskap, det är något jag absolut inte gillar. Och just därför ska jag läsa ut "Globl rättvisa är möjlig" så att jag kan ta livet av mig efteråt och slippa ett IG i kursen.




Kommentarer
MYSPYYYYY

mhihih. asså ja älskar början.

2009-01-21 - 23:00:37 LÄNK: http://mypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback