Tjuvlyssnat x5

Idag slog det mig. Det var säkert en och en halv månad sedan jag var inne på tjuvlyssnat. Det är helt galet. Så nu har jag suttit och läst typ 60 inlägg. Underbart!

Två flickor, den första ~4 och den andra ~8 sitter med sin mamma. Ingen har sagt något på ett tag så den första flickan bestämmer sig för att bryta tystnaden.
Flicka 1: Först kom dinosaurierna, sen kom indianerna och sist kom människorna.
Flicka 2 (ser upprörd ut): Menar du att indianerna inte är människor?!
Flicka 1: Ja...
Flicka 2: Men så kan du ju inte säga! Vår pappa är ju lite indian. Då är du en rasist. Vet du vad en rasist är?
Flicka 1 (ser förvirrad ut): Nej...
Flicka 2: Det är en sån som inte tycker om mörka människor på grund av hur de ser ut. Är du en sån?!
Flicka 1 (spricker upp i ett leende): Ja, jag är mörkrädd!
Flicka 2 tittar förtvivlat mot mamman som fnissar.

Två kvinnor ~35 sitter och berättar gåtor för varandra.
Kvinna 1: Vad är likheten mellan en pannkaka och en elefant?
Kvinna 2: Vet inte?
Kvinna 1: Båda föder levande ungar.
Kvinna 2: Aha, haha!
Det går några minuter.
Tant ~70 (som suttit i sätet bakom och tjuvlyssnat): Jaså, plättar!

En kille ~23 sitter i kassan. Ett par i samma ålder lägger upp sina varor - kondomer, chips och dipp - på bandet. Killen i kassan ser ut att anstränga sig för att verka oberörd över kondomerna.
Kassakillen: Så ni ska hem och dippa ikväll?
Paret ser besvärat ut.
Kassakillen: Ööh, oj! Förlåt, jag menade...
Paret betalar och försvinner snabbt därifrån.

En manlig telefonsäljare ~25 kommer fram till en kvinna ~60.
Telefonsäljaren: Du får den här för 0 kr.
Kvinnan (rycker mobilen ur handen på honom och börjar sedan springa iväg): Tack.



och så dne absolut underbaraste:

Gröna linjen mot Hässelby strand, Stockholm

Två tjejer ~18 sitter mittemot varandra och pratar. Samtidigt håller de på med sina mobiler.
Tjej 1: Skulle du åka till Hötorget eller?
Tjej 2: Ja, hon bara: "kom hit så går vi på stan och kollar rean".
Tjej 1: Okej, men kan vi lyssna på musik så länge? Jag ska ju åka längre än du. Så kan vi säga "hej då" redan nu typ? Jag bara måste höra den här nya skivan jag laddade ned idag.
Tjej 2: Visst, hej då!
Tjej 1: Hej då, vi hörs i morgon eller något!
Båda tar på sig sina hörlurar. De sitter fortfarande mittemot varandra men är tysta och lyssnar på musik i fem stationer till då Tjej 2 går av utan att säga ett ljud till sin kompis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback