Now when I caught myself, I had to stop myself

Är det en fågel? Är det ett flygplan? Nej - det är HuvaN som har börjat blogga igen!

Jag vet att det är typ...tre veckor sen sist, men med handen på hjärtat och blicken riktad mot gud, så måste jag erkänna att jag helt enkelt inte orkat uppdatera. För om jag bloggar så måste jag fylla igen tomhålet vilket jag helt enkelt inte fått mig till att göra. Men så kom jag fram till att ju längre jag väntar, desto större hål måste jag fylla i, och den tanken var helt enkelt för hemsk för att jag skulle kunna låta mig att ignorera denna fantastiska bloggsfär.

Men icke då, jag kommer inte fylla igen några hål, utan bara tala om att jag lever, att jag tänker på er och att ni har en speciell plats i min jämt pumpande, blödande hjärtmuskel. Livet rullar väl på och jag har kommit hem från amerikat, shoppat sönder flygplatsen, lidit mig igenom några skolveckor och helt tappat bort både tid och rum. Det tog mig år och dagar att förstå att åäö befann sig på rätt plats på tangentbordet och att man inte behövde klicka uppåtpil för att göra ett snabel-a. För övrigt måste jag underflika att snabel-a är ett äldigt fult och mystiskt ord vars påhittare borde få nobelpriset för fantasilöshet. Ja, jag ser att det är ett a, men snabeln börjar inte i baken..halåå.

Stress har även varit ett huvudord de senaste dagarna då jag slitit som en brukshäst en varm dag runt skördetider. Jag har jobbat till sista svettdroppe och fått förhårdnader på fingrarna då datorn varit min bästa grupparbetspartner. Och har ni funderat över vilka amerikanska fördommar som besannats och vilka som det slagits hål på kan jag tala om att antalet på det sistnämnda är noll.

Vidare raporteringar efter att jag klippt mina tånaglar. Det vill säga...CSI..för jag har faktiskt inga tånaglar att klippa, de har ramlat av....eller nåt

Men jag bjuder er på någt som fick mig att skratta gott och hjärtligt en senvinterdag som denna:

Två tjejer ~15 pratar och skrattar högljutt på bussen.
Tjej 1 (högt): GUUUD vad jag är hungrig! Har inte ätit typ på hela dan!
Tjej 2: Jag har en banan i väskan men den är HELT grön.
Tjej 1: Nej, men då vill jag inte ha den. Jag hatar gröna bananer...
Tjej 2: Men om du lägger den i väskan och skakar så... ja, då blir den ju gul!
Tjej 1: Men... Blir den inte bara brun då?
Tjej 2: Jo, men den blir ju mogen. Typ solmogen!
Tjej 2 börjar ivrigt skakar om väskan för att bevisa att hon har rätt. Efter någon minut tar hon upp bananen igen, som fortfarande är helt grön.
Tjej 2: Nu behöver man bara vänta ett tag...



ps. Rubriken innebär icke att jag är emo, utan att jag blivit beroende utav Twilight soundtrack



Kommentarer
CP

Är det en fågel? Är det ett flygplan? Ja - ett flygplan lastat med HuvaN till Närpes! När kommer du och hälsar på oss fattiga bönder nästa gång? :o

2009-03-18 - 19:47:16 LÄNK: http://crista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback