Ända sen jag var fyra år har jag haft skoskav

Närpes Skolmusikkår var i stan för att spela på skansen och jag for in för att få mig lite shopping. Köpte skolglasögonen och besökte två Monki men hittade inte tröjan. Hittade shortsen, men de var höga precis som befarat. Förresten kapade jag av benen på ett par av pappas gamla jeans så jag fick mig ett par shorts fixade igår i alla fall. Skolmusikkåren anlände till stan fyrtiofem minuter senare än förväntat så det blev inte mycket shopping för dem inte. Sedan bar det av till grönan där jag betalade in mig och köpte två åkkuponger. Dessutom käkade vi lite, så nu har jag nästan inga shoppingpengar kvar. Det var ju lite ovärt, men jag fick ju hänga med mina söta närpesbor och så fick jag åka djurgårdsfärgan till slussen, så det var ju ett plus. Efteråt for jag till Rissne och hamnade på grillparty med en massa VRG-are, en halv minuts gångavstånd från mig. Chillade där ett tag och gick sedan hem till pappa för att byta till bekvämare skor. Pappa skjutsade sedan hem mig till mami. Och oj vad ont i fötterna jag har. Hade jag vetat att jag skulle till grönan hade jag inte valt de högsta skorna jag äger. Lite shopping med tål mina fötter med de skorna på men en heldag kändes inte alltför härligt.

Nu tänkte jag göra mig ett glas varm O'boy och sen krypa till kojs. Tänkte kliva upp tidigt och plugga matte. Nationella på tisdag och betygsprognosen ser inte så tiptop ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback