03.04.10 Äntligen på väg

Gick upp halv 9 imorse för att gå ut med hundarna, men jag tordes inte gå å lägga mig igen närvi kommit in. Fåglarna kvittrade, gruset var bortsopat, solen sken och värmde en aning, snön var så gott som obefintlig. Det är vår, mina vänner. 10 plusgrader och solsken i Hufvudstaden af Svea Rike.

Idag har jag myst oändliga timmar i solen. Lyssnat på Bob M och Bob D, Hellström, Winnerbäck och Gärdestad. Jag andas in solen, förtär den och sparar den likt ett fotografi i själen. Fågelkvittret är som skönsång i mina öron och varje liten blomma är en fröjd för ögat. Denna sol, denna sol. Nu när den äntligen är tillbaka kan jag bara med en lättnads suck förstå hur mycket jag saknat den. Vintern är slut. Och de fåtal snöhögar som återstår krymper för var minut. Jag älskar det.

För övrigt knallade jag runt i stan med Hanna i otaliga timmar. Vi planerade vår eventuella Amsterdam-resa i maj och kikade på second hand efter en vårjacka respektive festklänning. Satt och myste i solen på Kungsträdgården och annat trevligt.

Toppendag! Och vänner, jag måste bara säga att det är härligt att vara vid liv. Vi har nu officiellt överlevt helvetesvintern 2010.


"Tussi-tussi-tussi-tussi-tussilago, å va' fin du är!
Tussi-tussi-tussi-tussi-tussilago, nu är våren här!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback