14.04.10 Naturkunskap

Jag har nu två kvällar i rad startat, skrivit och även avslutat min Naturkunskapuppsats om The Immune system. Fem A4 sidor. Om det är Max gamla biologibok från Norra Real eller tillfällig flit och flyt vet jag inte riktigt. Det var nog en kombination av båda. Jag är i alla fall sjukt nöjd. Detta troligtvis eftersom jag hatar Naturkunskap eftersom jag tycker själva ämnet är så fruktansvärt meningslöst för min vidare utbildning och oerhört ointressant, även om Mr D förgyller lektionerna till tusen.

Iofs har jag alltid tyckt att biologi är roligt i jämförelse med kemi och fysik så det var ju tur att den enda seriösa uppgiften vi gjort under den här kursen handlade om just biologi.

Igår satt jag och skrev med Naturkunskapsboken och Biologiboken till hjälp. Och lite Nationalencyklopedi för att få mer än två källor. Och så idag har jag renskrivit och sen översatt till engelska. Jag ger min uppsats fyra av fem toastar. Benjamin!

Och som sagt, Mr D är bäst. Så om jag är nöjd med en Naturkunskapsuppsats lär Mr D utan tvekan vara det. Härluga tider!

Och lärt mig massor har jag gjort. Här finns inte bara vita blodkroppar. Nejdå, vi delar in dem i tre kategorier. T- and B-lymphosytes and  phagocytes. Och så finns det faktiskt två sorters T-lymphocytes. Bara för att nämna något.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback