Shutter Island

Var på bio med Frida igår. Ganska precis en månad efter att vi sist var på bio, faktiskt. Det var trevligt. Vi såg Shutetr Island som var sjukt bra. Jag har velat se den ganska länge men hunnit glömma bort vad den riktigt handlade om så det var en plesent suprise. Den var sjukt bra och hade ett antal otroliga helomvändningar. Dock kändes historien inte helt orginell. jag tänker inte avslöja för mycket, för det förstör liksom hela filmen. Men jag kan nämna att Johnny Depp hade huvudrollen i en liknande film och Bruce Willis i en annan. Den handlar i alla fall om den federala sheriffen Teddy (Leonardo DiCaprio) och hans nya partner Chuck som fått ett uppdrag på ett mentalsjukhus belägen på en ö. En patient har försvunnit från sitt rum, spårlöst, trots lås och bom samt bevakning. Alla är på helspänn men det verkar inte riktigt som om allt är som det ska. Sammanfattningsvis var Shutter Island otroligt bra och jag blev tagen på sängen ett antal gånger. Hur bra den metaforen nu låter.








Kommentarer
Johanna

Inte för att vara en besserwisser nu, men jag stör mig på stavfel. Så som Shutter Island, pleasant och originell.



Men jag ska i alla fall ta och titta på den nu :)

Jag ser även fram emot:

"JAG KAN INTE SÄTTA PÅ DEN HÄR JÄVLA FITTAN!" inlägget.

2010-04-08 - 22:20:48
Reb.

Ja, men det är inte så noga. Du fattar ju i alla fall vad jag menar.

2010-04-09 - 23:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback