26.08.10

Helgen i Närpes var trevlig. Inget utöver det vanliga. Lite raggarrunda, ett x antal besök på Teboil, lite alkoholförtäring och så vidare. Men det var mysigt att bara vara också. Satt och läste min bok på altan i sommarens sista solsken och kikade på skördetröskorna på åkern. Men det kändes att det börjar bli höst. Mys.

Imorgon ska jag en sväng till Uppsala, vilket jag bävar inför. Egentlign borde jag vara hur pepp som helst. Bara det att jag inte har någon jävla bostad. Skulle jag ha någonstans att bo skulle jag spricka i sömmarna av förväntning. Nu vill jag bara spy långsamt och baklänges. Och det värsta är att jag blivit erbjuden en studentlägenhet i Åbo. Precis den jag ville ha. 35 kvadratmeter med sovalkov, kök och fransk balkong. Fast det känns ju lite självklart. Universum som hånler mot mig. Skolan jag inte ska gå i, där får jag en bostad lätt som en plätt. Men skolan jag tänker börja i har största bostadskrisen på flera år. Underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback