07.02.10 Söndag

Jag har haft en riktigt bra helg, något ovanlig dock. På fredagen var jag ute med Hannorna vilket bara det i sig var trevligt och inte så ofta förekommande. Det var riktigt trevligt och vi hade väldigt djupa diskutioner om allt från Star Wars alla episoder till Maria Montazami. Inte direkt super party men förgyllde tillvaron lite sådär lagom. Fler sådana kvällar!

Igår drog jag inte hmifrån förrän 23:30 och hamnade i Gamla Stan med Moa och Johanna. Vi gick på Medeltids-bar! Och jag skojar inte, stället som låg i en källarlokal i Gamla Stan där en massa lajvare springer omkring i roliga kläder, spelar flöjt och dricker mjöd på träbänkar och bord med levande ljus och omgivet av stenväggar. Det var typ hysteriskt roligt! Första halvtimmen gick åt att bara skratta åt hela situationen. Det var nog topp 5 roligaste utekvällen jag varit med om. Och inget ont talande om lajvare, men de är kanske inte de som man direkt kopplar ihop med coolt och hippt direkt. Men de var inte de som var utmobbade, utan vi. För där kom ju vi i våra vanliga kläder med midjeskärp och glitterklänningar. Johanna fick låna någon slags sjal..typ..och en sammetsröd hatt och jag drog på mig en blå jättelång tunika med rött broderi. Moa som provat tunikan först protesterade mot det hela på grund av värmen och bestämde sig för att en svart figursydd klänning med dragkedja visst är medletid! Nä, jag vet inte vad jag ska säga. Jag var helt i extas, det var klart det luffigaste på länge. Men det var så otroligt jätteluffigt att det var helt underbart. Även om mjöden kan ha haft lite inverkan också. Vi gjorde i alla fall en deal, Johanna, Moa och jag att vi nog ska dra till medletidsveckan i Visby ändå. Lajv tänker vi nog inte försöka oss på, men att kroga á la medeltid och sträcka sig så långt som till Medeltidsveckan känns faktiskt helt okej. Och ganska mysigt ändå.

Imorgon är det 100p-projekts mässan på skolan och det känns inte överdrivet roligt. Men det är skönt att det snart är över i alla fall. Och på tisdag blir det gratiskryssning! Tagga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback