27.02.10 Ovärt

Jag har idag varit ute med hundarna i töväder alldeles för många gånger för mina skors smak. Jag har hunnit in och ut från stan på en fika med Sötnosen. Sedan har jag städat, lagat mat, pillat ludd mellan mammas tår, torkat hundspya, målat, inte hunnit sova, poppat popcorn brända, handlat och diskat. Jag kommer att bli en fullfjärdad husmor innan mammas sjukdomsperiod är över.

Men, det jag tänkte ta upp idag var hur min enda avkopplande tid idag var helt slöseri med tid. Jag såg filmen "På smällen" som gick på TV. Eller "Knocked up" som den heter på riktigt. Nu ska jag berätta vad den här filmen handlar om. En tjej blir full, har sex, blir gravid, är garvid i nio månader och föder slutligen barn. The End. Så fruktansvärt fullkomligt onödigt och slöseri med tid! Varför ens göra en film?! Det här händer dagligen mina vänner. Dagligen. No big suprices här. Det var inte ens underhållande under tiden. Fokuset låg på graviditeten. HON BLEV GRAVID OCH HON FÖDDE BARNET. VILKET FREAKING MIRACLE.

Okej. Jag är trött och förbannad på allt just nu.


Ungefär lika roade som huvudkaraktärerna är på den här bilden var jag efter att kollat på filmen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback