14.07.10

Tänkte skriva just becouse. Helgen var lång. Den började egentligen redan torsdagen veckan innan. Dock mådde jag rätt skapligt i söndags. Värre var det igår. I alla fall, lite sammanfattning, och vi börjar med nu i torsdags:

I torsdags var vi till Vasa på bio, såg Eclipse. Jag och Nellie utförde även superrapido shopping när vi ändå var i någon slags civilisation. På kvällen..eller snarare natten, kom Thomas och grabbarna och hämtade mig till Niklas villa. Det var trevligt. Vi körde bland annat zoo som alltid blir så sjukt utflippat. hälften for hem eller gick och la sig vid 5, 6-tiden. Själv tillhörde jag minioriteten som stannade uppe till sisådär halv 8 på morgonen.

I fredags kom Simon hem på permis och hade festligheter i bastun. Med sig hade han två finnar från militären + en av milipojkarnas tillhörande flickvän. Det hände inte sådär jättemycket under kvällen mer än att flera av de då blivande milipojkarna gick med på att raka av sig håret. Somliga såg helt ok ut, andra betydligt värre. Gick och sov tidigare till Sands bastu men vaknade efter en timme av den spontana efterfesten och dess Elvis på absolut gögsta tänkbara volym. Men jag var så fruktansvärt trött att jag lyckades somna om trots det.

I Lördags var det Fagerö. Eftermånga om och men slapp jag slutligen till förfest hos Sand där ganska mycket folk var. Hann vara där blott en timme innan vi tog taxi till Fagerö. Hängde med hon finskan Siri som inte kunde svenska och inte så bra engelska. Och hon var rädd för att det skulle finnas för många "rednex" och behövde nån att prata, umgås, samt förlita sig på. Och det var helt okej för mig. Väl inne i baren tappade jag såklart bort henne, men hon lyckades hitta Simon & co. Själv träffade jag en gammal bekant samt massa andra idioter. Men även lite vettiga människor så som min kusin. Taxi till Sand på efterfest där vi fick Thomas att raka av håret, trots att han tidigare på dan vägrat.

I Söndags blev det frukost/lunch/middag på Koti Pizza, vilket var vidrigt. Sov bort halva dan och for sedan ut på spontant äventyr med Crista, Malin, Markus och vem-nu-den-fjärde-var. Blev att kika på Gammeldansen i Åminne. Sov i Svartnäs där jag och Crista snackade skit halva natten.

I går blev jag upplockad i Övermark av pappa och hängde sedan på valsberg i några timmar. Kikade lite på Annicas hästar och bläddrade i geografiböcker från tidigt femtiotal på Valsbergs gamla skola. Senare for jag, Crista, Malin, Eddi och Markus och skulle bada i Kråsin. Dock var Kråsin ockuperad av brandbilar som skulle fylla på tanken så det blev ett snabbdopp på Fagerö istället. En sväng till Yttermark, sedan hem till Nicke på en öl och slutligen TB på mat.

Idag har jag försökt sola trots att det varit svinvarmt. Det gick bara i en timme. Fixat och donat lite i stugan och läst min nya bok jag håller på med. Pratat lite i telfon med folk där hemifrån och dylikt. Det har varit ganska skönt att bara ta dte lugnt för första gången på 1½ vecka, faktiskt. Hoppas det inte blir riktigt lika stört varmt imorgon så man hinner få nån färg alls i år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback