15.03.10 Högskolestudier och Hollywoodfruar

Idag öppnade ansökningarna till de flesta högskolor inför HT10. Så jag slängde in en ansökan till Uppsala och Stockholm universitet. Inte för att det ligger i mina planer, men för att vara på den säkra sidan om det skulle gå åt skogen. Så har man nånting att syssla med till hösten i alla fall.

För övrigt så förgyllde Maria Montazami och Svenska Hollywoodfruar min annars så trista måndag. Dock finns det ingetning som slog förra veckan och hennes läppstiftsjakt samt toffsbesatthet. Eller den fantastiska makeovern på kuddarna i sängen. Oj vad jag längtat till att den här serien ska starta igen.

"Jag gillar inte ordet tofsar, det låter så..tofsigt! Tassels låter mycket mer elegant"

"Nu ska jag väga mig. Jag hoppas vågen visar 70 kilo. Men säkert så visar den 73, 74 eller något annat äckligt. Ja. Sa ju det. 74 kilo."

"Nu gör jag kaffe. Det gör jag varje morgon. Jag lärde mig faktiskt göra kaffe för kanske..ett åår sen"

"Utan läppstift känner jag mig bar, naken, exposed, rädd, nervös"

Allttså, hon må vara lite trög, speciellt med hennes släpiga dialekt. Men hon är ju så underbar och äkta. Varför ge någon gapig och humorlös typ som Anna Anka en egen TV-show när det faktiskt är Maria Montazami som är den riktiga vinnaren? Att Anna Anka har en snygg och vältränad kropp är det ingen tvekan om. Inte heller att hon är en entrepenör, men helt ärligt skiter jag fullständigt i hurvida Paul Ankas ballar hänger i backen eller hur pass avundsjuka hemhjälpen och barnflickorna är, enligt Anna själv. Hellte tittar jag på Maria som målar läpparna sjuttiotolv gånger i minuten, febrilt letar tofsar och blir uppriktigt varm i hjärtat av en riktigt gul svensk böjd ostkrok.

Jag tror Maria är lite av min idol.




Kommentarer
Crista

Ååå, Maria je bäst!<3

2010-03-19 - 08:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback