29.03.10

Dagens citat:
"Vadå hellre smart än snygg? Hellre snygg och smart än ful och korkad skulle jag säga.."



Helgen har varit bra. Och lite mer händelserik för en gångs skull. Har inte bara suttit hemma som de senaste veckorna, alltså.

I fredags for jag till Kista med Leyla som jag inte träffat på jättelänge. Köpte en jättejättefin hängselklänning från nya Garden Collection på H&M. Jag är helt kär i den kollektionen. Finns en jättefin vit klänning som ger mig associationen "Skogsälva" som jag bara måste ha. Och bara 199 riksdaler, dessutom. Dock fanns den inte i min storlek så jag får spana vidare.

I Lördags kom Elin-Pelin hit med bilen från sin lilla håla borta i Uppsala Län. Dock en och en halv timme senare än vad hon tänkt sig, eftersom hon tappat sin plånbok och varken hade leg, körkort, pengar eller inträdesbiljetten till Studentskivanvi skulle till. Dock sprang hon runt som en galning och hittade passet, fick låna pengar av sin mor och som tur var hade hon körbeviset i bilen. Så hon kom i alla fall. På tunnelbanan satt vi och pratade om hennes borttappade plånbok då en berusad typ bredvid försökte komma in i konversationen. Han sluddrade en massa så vi ignorerade honom mest. En skum typ som såg ut att vara 16 bast, men hade getskägg. Finnig och såg ut som en hel jävla krater i ansiktet. Urblekt keps hade han också och åvanpå det två svarta djävulshorn med strass och rött fluff. Skum typ alltså. När tåget kom drog han upp en hundring och fickan och gav den till Elin. "Här. Ta den. Jag vill inte ha den. Det är synd om dig som tappat plånboken" sa han, reste sig och gick. Och vi bara jahaa. Men Elin fick i alla fall 100kr av djävulen som plåster på såren.
Vi blev lite sena till skivan, men fint folk kommer ju sent. Tema för övrigt var maskeradbal och det var lite småläskigt med alla masker. Men det var jättekul och Lovisa var så söt och glad hela kvällen. Blev lite reunion med folk jag inte sätt på länge också. Lyckad kväll med andra ord.

I Söndags klev jag upp med stor ångest vid 8 för att gå ut med hundarna. Sedan sov vi till halv två. Det villsäga halv ett eftersomdet just blivit sommartid. Elin hade lite svårare att gå upp men drog sig ändå till bilen och kom iväg. sedan for jag till Täby och umgicks med Ruffsi och hennes mamma. Hennes mamma är delägare i en secondhand affär så vi gick dit och hade hela butiken för oss själva. Köpte en scarf, ett skärp och tre kopapr medfat för ynka 30 spänn. Kollade upp skärpet på nätet och såg att det i vanliga fall kostarb 800 kr. Så det var ett bra köp, kan jag ju lugnt säga. Älskade den butiken! Dit ska jag såå åka när det är dags att inhandla småprylar till lägenheten i höst. Lite koppar, fat, krukor, väggklockor och sådant.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback