06.05.10 Somliga dagar är bättre än andra

Idag är en sån där dag som jag bara är så nöjd över mig själv. Igår satt jag nämnligen och stirrade flera timmar på ett blank worddokument och kunde inte förmå mig till att skriva ett ord. Det enda som syntes var det där lilla irriterande strecket som stod på första raden och blinkade provocerande. Idag, efter att ha hämtat favoritungen nummer ett på dagis (och dessutom en 75 minuter tidigare än vanligt), och på hemvägen blivit påspringen av en otroligt söt och glad border collie som dessutom tappade sin pinne i rena förvåningen, så satte jag mig ner och skrev hela mitt religionsarbete. Sådär beundrandvärt bra blev nog inte arbetet, men jag har iaf gjort det och kan lämna in det imorgon innan deadline. Visserligen ligger MVG-barnet inom mig i fosterställning och gråter, men jag orkar verkligen inte. Energin är på noll men arbetet är i alla fall gjort. Jag har jobbat mer, vilket betyder mer pengar. Fontänen i Rissne Centrum har öppnat, vilket betyder oficiell vår. Och Scrollan springer runt med en randig polarn och pyret tröja och ser ut som en liten sjömanshund. Jag tror jag ska köpa henne en liten sailorhat.

Jag ursäktar för ett eventuellt osammanhängande inlägg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback