01.11.10

Jag åkte som sagt till Stockholm i torsdags. Åkte till Jarlaplan och mötte Amanda. Det kändes ganska naturligt egentligen att befinna sig i skolan, bara det att jag inte såg ett enda bekant ansikte och ettorna var fulare än någonsin. Men annars var det ganska kul. Vi gick i alla fall till Panini och köpte varsin latte, i mitt fall vanilj. Hon gav oss våra lattar och Amanda tar och öser ner två rör socker i sin innan jag hinner smaka på min latte och upptäcka att vi fått fel. Så jag har alltså en latte utan vanlij och Amanda har nu en vaniljlatte med sötma gånger hundra. Vi fick i alla fall två nya lattar (fast vi sa att det bara behövdes en eftersom Amanda bara kunde ösa ner socker i "min" latte). Så vi fick alltså en gratis. Vandrade lite på stan, Amanda skulle köpa en bh men det blev jag som köpte en tröja på rea istället. Väl hemma blev Stina helt till sig när hon insåg att jag var där. Fick underbart god middag och upptäckte att mitt rum inte längre var sig likt då mamma tagit över det.

I Fredags var jag på långprommenad med hunden, sen plockade mamma upp mig och vi for på shopping i Kista. Lunchade grekiskt på food courten. Mamma var snäll nog och betalade för två par skor, en kaffeburk och ett par strumpbyxor åt mig. Fick ju som jag sagt tidigare bidrag av pappa och investerade i en vinterjacka. I övrigt blev det en klänning, en kofta och en kjol till mig själv + tröjan från dagen innan. Fikade gjordeb vi sen också. Gjorde inte så mycket på kvällen, kollade idol och träffade Ruffsi vid 7-eleven.

I Lördags var jag ute med hunden på en långprommenad till och rensade ut lite kläder och så. Packade en större resväska och for in till stan för att träffa Frida. Fick mig en gratislatte på Panini och gjorde henne lunchsällskap. Skulle sen handla på Butterick's. Grejen var bara den att det var in till affären. Det gick ju relativt snabbt, kanske tio minuter. Problemet var inne i butiken där det tog mig 35 minuter i kö för att komma till kassan. Köpte vit ansiktsfärg till Ellinor och fejkblod till mig själv. Skyndade mig sedan till tåget och mötte Ellinor vid bussen i Uppsala. Vi åt pizza och sminkade oss samt skvätte blod i halva mitt badrum (det ser ut som om det skett en liten massaker där inne). Drog på halloweenfest i Annikas korridor här i Flogsta.

I Söndags gjorde jag typ ingentiing. Tvättade bort diverse blodfläckar från mig själv och badrummet.

Idag
har jag haft föreläsning kvart över åtta i morse. For hem och lagade en ambitiös lunch och sen har jag bestämt mig för att det är laundry day. Har i princip inga rena handdukar eller baskläder. Fyllt två maskiner och ska snart ner till tvättstugan och stoppa i torktumlaren. Sen tänkte jag vara ännu mer produktiv och städa + dammsuga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback