23.11.10

Min cykel krånglade förra veckan när jag skulle cykla till ICA Maxi. Kedjan hoppade av precis innan jag kom fram. Efter lite proböemlösning med pappa i telefon (och slutligen en vänlig själ som kom och visade hur jag skulle sätta tillbaka den) så ordnade det sig. Dock hoppade den ur ca 5 gånger på vägen hem igen. Nu visste jag dock hur jag skulle få tillbaka den, men det var sjukt irriterande.
Resultatet var i alla fall att jag blev arg på cykeln och har låtit den stå i kylan, dvs skamvrån, tills idag. (Har lånat Korridor-Tildas cykel ett par gånger under tiden). Men igår gick jag till skolan.
Och så nu, idag, tänkte jag ta och gå med den till cykelbutiken i Eriksberg. Men envis som jag är skulle jag nog testa om det gick att cykla på den. Och såklart, det gick ju som smort. Kom hela vägen till cykelbutiken och insåg att det nog bara är att cykla hem igen. Skamvrån gjorde nog susen ändå.


Hittade för övrigt denna bild från argalappen.se som suttit i en tvättstuga i Flogtsa:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback