27.09.10

Jag orkar inte uppdatera så farligt. Men jag kan berätta lite kort om fredagen.

I fredags var vi lediga så jag och Emma bestämde oss för att vara sådär lagom kulturella och turistiga och gå på ett antal museum och utforska stan. Det blev Gustavianium, Uppsala Slott och skattkammaren i Domkyrkan. Inte bara det att det var sjukt intressant, utan vi hade äran att få en riktigt fin höstdag. Ungefär 19 grader, solsken och helt underbart brandfärgade träd. sedan satt vi på en söt liten innergård och fikade. Och eftersom vi vandrat runt på slottet och kikat på lite reliker från kungligheter blev det en bit drottningpaj till latten. Bra dag!



För övrigt saknar jag Elias så fruktansvärt mycket att jag blir galen. (Elias är, för er som inte vet, min kära EOS: dvs min kamera.) Jag vill bara fota allt! Hösten är som sagt min favoritårstid. Jag är livrädd att hösten ska hinna ta slut tills på torsdag då jag återser honom. Vilket den knappast komemr att göra, men ni fattar. Men det är väl lite så, att när man absolut inte har tillgång till en kamera så ser man allt ur just de perspektiven. Och jag vill bara gå på prommenad hela tiden, men det känns så meningslöst utan kamera, jag kommr bara få psykbyt.

Lite gamla höstbilder från förr nån gång








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback