01.06.12 End of an era

Första juni. Det vill säga första dagen på sommaren. I år välkommnar juni oss med regn och rusk, vilket är lite mindre mysigt. Framförallt när man nu äntligen kan pusta ut och helst bara vill liga utomhus med en efterlängtad bok. Men det lär jag ju ha hela sommaren på mig att göra, visserligen.

I övrigt bidrar månadsskiftet med en hel del utflyttningar. Thea och Fredrik håller just nu på att plocka ihop sitt pick och pack för att lämna Flogsta för Observatoriet. Camilla och hennes Fredrik flyttar ockå till sin nya lya på Rackarberget den här helgen, liksom Alexander som flyttar längre upp på samma gata. Själv har jag i veckan sagt upp mitt rum, men får njuta av höghusen hela två månader till!

Nu ska jag inte vara sån, men det känns verkligen som om saker och ting kommer ändras ganska mycket i och med den här sommaren. Halva klassen är antingen färdiga med sina studier eller flyttar utomlands ett par terminer. Jag lämnar Flogsta och därmed också alla sköna utbytesstudenter och dessutom har jag ingen aning om vad jag hade tänkt läsa till hösten. Höstterminen känns minst sagt lite läskig, ändock lite spännande. Vi får se helt enkelt, först får det bli en jävla lång och ensam sommar i Flogsta!


Thea, Flogsta höghus, sol och Kvalborg 2011




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback