15.06.12

Förra helgen var typ sista riktiga utgångshelgen för den här sommaren. På ett sånt där upsaliensis vis, alltså. Erica, jag, Mikael, Moa, Zäta och Nigel körde förfest på bryggan vid ån innan det blev Bryggan på Snärkan. Spårade väl lite sådär lagom.

Mikael for hem till Dalarna i söndags, och sen dess har jag i princip varit själv i korridoren. Katie och Bekzhan/Kirgis var i Riga respektive Italen, så de har inte heller varit hemma. Men jag har hängt lite halvt med Nigel i korridoren mitt emot. Och så har jag ju roat mig med sommarkurser, shopping, grillning och så styrelsemöte med HUS. Så helt ensamt har det ju inte varit. Båda utbytesstudenterna kom hem igår, men Katie for hem till England imorse och Krigis åker imorgonbitti. Nigel for idag också, men vi tog och käkade frukost ihop. Och så fick jag en röd jacka i avskedspresent också. Nån random tjej som glömt kvar den i hans rum nån gång, men den var faktiskt riktigt fin. Dessutom i rätt storlek. Så det tackar vi och tar emot!

I onsdags var Zäta förbi på lite brödbak. Vi bestämde att vi skulle göra det där jävla morotsbrödet för ett halvår sen, och nu blev det till slut av. Sjukt gott var det i alla fall. Och så igår fyllde Paulina år, så vi var ett litet reducerat gäng som grillade och blev bjudna på en fantastisk god halloncheesecake som födelsedagsbarnet själv knåpat ihop! Tänkte slänga upp lite bilder sen från kvällen, men orkar inte koppla in kameran i datorn just nu.

Idag käkade jag som sagt frukost med Nigel, sen har det blivit lite korridorsstädning och så umgänge + skitsnack med Tilda i solen. Dalmasen kommer hem över helgen nu snart, så just nu tänkte jag ta och läsa "Deadlocked" lite innan han kommer.


Och vill bara nämna fina Finland förstås. Saknar er.

EDIT: Bilder från Paulis födelsedag


Glad Thea. Och så dubbelt upp med Torres såklart!



Cykeln är såklart också med, vi är ju ändå i Uppsala.


Superkul att grilla, vet ni




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback