13.05.12

Var i Stockholm förra helgen och provade ut folkdräkterna inför vårbalen. Hann med plugg, körsbärsträd i kungsträdgården och middag med Johanna och Patrik också. I måndags släpptes vårbalsbiljetterna för frikortsinnehavare så de är betalda och klara. På tisdagen hade jag dock lovat att köa med Thea när resterande biljetter släpptes. Sagt och gjort, 5:30 började dan och med oss hade vi frukost, väldigt mycket kläder damt DN. 170 biljetter hade redan reserverats till gäster och specialinbjudna när jag köpte mina biljetter. Vid stägning på måndagen fanns det 57 enkelbiljetter kvar. På plats nummer 35 i kön såg 28 parbiljetter inte speciellt lovande ut. Riktigt alla köpte dock inte för två, men trots det gick sista biljetten två personer framför oss. Det värsta var, att de framför hade bara kommit 5 minuter tidigare. Det handlade alltså om fem jävla minuter! Och efter att ha köat tre timmar hade man ju lika gärna kunnat vara där tidigare om det var det som krävdes. Vår eventuella räddning kan vara den reservlista som fanns. Hoppas på återbud!

I onsdags var det extra årsmöte med Etnograferna. Själv blev jag invald som sekreterare. Skoj! Och kvällen var inte sämre med pubhäng tilsammans med Osman och Erika. Sjukt länge sedan jag träffade Osman! Men det är fint att se att han är sig lik. Det vill säga douchig (men innerst inne ganska snäll). Sedan blev det ju då torsdag (väldigt logiskt sådär) och jag satt på Ångström och plugga hela dagen medan herr Eriksson var på föreläsning och Uthgård-jobb. Träffade en gammal klasskompis från Rissne som jag hade som pluggsällskap också. Riktigt trevligt faktiskt! Dessutom fick jag plugg gjort. Emma kom till Ångan också eftersom vi skulle på Hennings efterlängtade På Spåret-pub på Uthgård. Träffade en C-uppsatsskäggig Martin samt några andra Södra Latinare. För att inte nämna en jävla massa teknologer jag upptäckte att jag kände. Bildade lag med Salmi och Karin och vi sög ganska hårt. Men kul hade vi!

På fredagen var det plugg i Engelska Parken där vi satt med en nu nyrakad Martin halva dagen. Fick lite sällskap av Emma och Hanna också vilket resulterade i en ihållande diskussion om bröst. Mikael och jag satt sen kvar till typ 9 på kvällen vilket inte alls är så hurtigt som det låter. Vi gick nämnligen upp vid typ tolv och var inte på plats i EP förrän nån gång på eftermiddagen. Lördag, det vill säga igår, gick åt till fika med Henning och Emma samt en del uppsatsskrivande. Och så filmmys med Ania och Emma. Idag höll jag sen halt som halvt försova mig (igen!) till Städdag på Norrland. Men icke! Slängde på mig kläder, kletade på smink, hällde i mig juice och cyklade dit. Fotoföreningen fick en ganska lätt uppgift men trots det hade jag en helt otrolig huvudvärk när jag kom hem. Chillade lite med Joar + vän som letat sig heeela vägen ut till Flogsta och har faktiskt inte pluggat det minsta idag. Men såna dagar får man nog också ha. Fast än man har halva uppsatsen och en vecka kvar. Men imorgon då jävlar! (Eller inte alls..)


Nu efter att jag skrivit en hel jävla Wall of Text tänkte jag förgylla denna blogg med två sjukt snygga studenter i sina bästa dagar. Och Närpesdräkt, förstås:

Närpesdräkt





Kommentarer
MYSPY

ASFINT!!!!!

2012-05-15 - 23:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback