Ge mig nåt som tar mig någonstans

Förra bloggen är ett avslutat kapitel. Den nya är fräshare, I think. Har ett nytt mål med denna, och det är att jag ska föröska vårda mitt språk när jag skriver. Jag har inget vackert språk, och det är ganska lätt att erkänna, för jag har ju insett det sen ganska länge. Jag må vara sjuk om jag påstår att stockholmska är vackert, men det tycker jag faktiskt. Dock inte min förskräckliga förortsstockholmska med inslag av de grovaste svordomarna. Slang och förkortningar i stora drag har jag också märkt att jag är flitig med att använda.

Haha, vad jag anstränger mig med vårdat och strukturerat språk nu. Känns inte alls naturligt. Men man vänjer sig väl. Samtidigt förvånar det mig nog inte om jag börjar köra samma visa snart igen. Jag ska försöka att låta bli, för det räcker nog med att jag talar som en alkoholpåverkad AIK-supporter som just insett att amatör-matchen mot Brommapojkarna är på väg att gå åt skogen. Jag behöver liksom inte vara likadan i skrift.

Men nog med det ämnet nu. Ny blog, nya tag. När HuvaN har tråkigt, det är då det händer saker, helt enkelt.

Dagens Ros:
- Det är vår. Det är varmt. Jag blir glad!
- Har nästan fått igen alla cirrevirrar av My nu. Underbart!
- Livet ser ut att ljusna. Jag ser fram emot lycka!
- Svenskaprovet gick (nästan) bra!

Dagens Ris:
- Mycket plugg i veckan.
- Ledigheten är över...
- Jag mår dåligt när du mår dåligt. Du sårar bara dig själv om du fortsätter, och det skär även i mig. Jag önskar och vill att jag kunde göra något, men jag känner inte riktigt att jag räcker till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback