Life thought me to die

Jag lämnade mitt paket hemma idag. Tänkte att jag skulle spara och vänja av mig. Men jag tog med en, in case of emergecy. Det blev min frukost på väg till skolan. Har varit som en riktigt PMS-kärring hela dagen fram till någon gång vid halv fem då jag fick tobak av My. Wonder why? Jag skulle inte ta nån idag! Och jag har tagit fyra stycken! Fy säger jag bara. Oduktigt Berecca!

Funderade på en del flummiga saker på tunnelbanan också. Typ på begreppen "Men shit det var ju typ hundra år sen!" "Afan jag veeet!!". Och så tänkte jag: tänk när man är sådär 117 år har ett barnbarnbarn i tonåren, som kanske öppnar sina problem å är allmänt deppig och så förösker man trösta att tonåren är jobbig, så skriker skitungen att "men vad fan vet du?! Du var ju ung för typ hundra år sen!!!". Liksom, vad ska man säga då? Ägd eller vad? Eller bara en sån grej att tänka tillbaka på undomen och konstatera det att, jafan det är hundra år sen. Bra liv. Ba "Hej jag har levt i hundrasjutton år men mitt liv tog slut för 85 år sen".

Hur som helst, tankegångarna gick och jag började fundera på det här med att bli gammal. är det värt att dö vid 87 när livet tar slut vid 29? Ska man gå och pinas (pinligt??) där i 58 år (ha HA! Bra matte!) för att vänta på döden så att man kan födas om och bli ung på nytt? För jag ser ingen mening att vara sådär medelålders och sen fylla 50 och ligga på döhalvan. Ska man kanske ta livet av sig då? Jag har nämnligen alltid velat dö ung. Lev hårt, dö ung, som det heter. Frågan är då om man ska göra det själv eller invänta en olycka? För tar man livet av sig är det ju inte ödet, eller hur? Då har man ju tagit ödet i sina egna händer. Man kan ju inte leka gud för fan?! Hur som helst, ofta man dör i en olycka...så det blir att begå självmord.

Hur tar jag då självmord på bästa sätt? Vi gör en lista:

Dränka sig: Jag skulle få panik. Och fatta känslan av att "kvävas" till döds. usch och fy. Vackert lik blir man inte heller. Nej, inte dränkning.
Hägning: Same shit. Strypa ihjäl sig. Har man tur knäcks nacken i fallet, och det är ju bra. Men fett oschysst mot den som hittar liket sedan. Måste vara en otäck syn att se någon hänga sådär.
Skjuta skallen av sig: Massa blod. Fult lik. Måste införskaffa en pistol. Ofta liksom!
Supa ihjäl sig: Kan nog vara ganska kul. Till en början i alla fall. Men om man tar livet av sig med alkoholen inblandad bara sådär i övrigt suger det nog stenhårt. Jag menar, då blir det inte riktigt som om det är jag som tagit livet av mig. Det är som fegt då jag söp för att med hjälp av just alkoholen kunna ta mitt liv. Man måste ju dö med stolthet!
Hoppa framför tåg: Oschysst mot passagerarna på tåget!!!!! Oftast dör man inte på en gång, utan fastnar mellan hjul och grejer. Smärtsamt och fult lik.
Skära upp armleder: Blod är ganska vackert när det sipprar ut sådär ur ett papperstunt skärsår. Men det svider, det svider mycket! Djupt måste man skära dessutom, och det har jag aldrig vågat. Klarar man det inte första gången måste man dessutom stå ut med fula ärr och kliande läkningar. Inte roligt.
Överdos av piller: Ganska smärtfritt och enkelt. inget fult lik. (Man kan till och med förbereda och sminka sig fiint och ha på sig snygagst outfiten!) Kan dock vara obehagligt. Men känns inte riktigt coolt det heller, jag menar ska man ta livet av sig kan man väl endå få ta del av upplevelsen och inse när det är att man dör? Blir man medvetslös först missar man ju hela grejen!
Hoppa från en hög höjd: Tja varför inte? Men det är nog ganska pinsamt om det misslyckas, så ska man ligga där på sjukhus med bryna ben och armar. Om man dessutom hamnar i rullstol är det grymt misslyckat! Då har man ju ännu större anledning att vilja avsluta sitt liv eftersom man knappt kan leva normalt, men så klarar man inte ens av att ta livet av sig!

Nä, vet ni vad. Självmord är bara inte min grej. Blir det en olycka kan folk gå och gråta och typ "Åh varför var hon tvungen att somna just där! Just precis i den rabiessmittade anakondans revir!". Tar man livet av sig blir folk så besvikna för att man inte sagt att man mådde dåligt osv osv. Samtidigt kan det nog vara ganska mysigt att bo på ålderdomshem med sin flinskalliga gubbe och sin sönderklappade katt. Koka kaffe åt gästerna man aldrig får och somna när man satt sig ute på gården för att kolla på solnedgången, och dessutom missa själva huvudpunkten. Prata om sin ungdom man inte kommer ihåg med sina senila grannar och få cred av barnbarnen som tycker att man lagar den godaste saften ever. Ta ut sina tänder och lägga dem i ett glas vatten när man går och lägger sig. gå till kyrkan varje söndag för att ha någon anledning att vakna kliva upp ur sängen. Skita i en blöja bara för att man vet att någon annan endå tar hand om det. Ja ni, det är nog ganska trevligt det också.

Kanske blir man gammal endå. Den som lever får se.


Slår till med ett secret message bara för att jag inte kan säga allt jag känner för. Tyvärr läser på tok för många min blogg. Skulle vara skönare att vara en sån där alla struntar fan i för då hade man kunna utrycka sig precis hur fan som helst. Förlåt nu svor jag två gånger, i samma mening dessutom.
(524 2272 326 568552, 624 68 838 64 338 62572)




Kommentarer
Frida

Haha, fan vad du oroar dig för att dö ful xD
Annars så skulle du ju kunna bli rockstjärna och dö tidigt av en överdos typ? Asså sjukt konstigt att snacka om den här :P Aja, den som lever får se ju ;)

2008-04-02 - 22:16:42 LÄNK: http://fridan.bloggspace.se
HuvaN

Klart man måste dö snygg! Dumpar jag killar för att de har fula byxor så måste du väl förstå att man inte vill ligga gammal och rynkig i findressen? Ännu mindre med sönderspräng skalle. ofta man kan ha öppen kista då! :D

2008-04-02 - 22:59:10 LÄNK: http://huvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback