Smile like you mean it.

Jag vet inte var jag ska börja. Jag har inget att vara deppig för. Men endå så är jag det. Jag har vänner jag gillar, vänner jag älskar att umgås med, en skola jag trivs i, betyg jag accepterar, lagom bra "uteliv",  folk att prata med, saker att sysselsätta mig med, familjesituation jag står ut i. Men endå, endå känns det som om något saknas. Jag vet absolut inte vad. Jag känner mig bara...tom? Jag har liksom ingenting jag vet att jag vill ha, men jag känner att..ja jag vet inte vad jag känner. Antingen för mycket eller för lite.

Det är något fel på mig, helt enkelt. Våren är här men jag orkar inte njuta. Jag kollar på gamla bilder för att trösta mig själv. för att minna satt jag en gång varit lycklig. men det ger ingen effekt. Bara saknad. Jag kollar på bilder från exempelvis nian och frågar mig själv "Vad hade jag då som jag inte har nu?". Jag har mer nu. Jag har mer att vara lycklig över nu. Men jag är inte lycklig, jag är inte glad. Eller, alltså..jag mår bra å så men jag känner mig trasig. Typ som om jag gång på gång tejpar ihop skärvorna men att tejpen inte riktigt håller.

Hur emo jag än låter så är det så jag känner. Jag behöver typ terapi. Vad som helst. Nån som kommer och skär ut min hjärna. Slänger den i backen och tömmer den på tankar. I alla fall nån som bitch-slap:ar mig och säger åt mig att le. Le och var glad din idiot! Du har fan inget att hänga läpp för! Ska det va så svårt?!

Jag kastar sten mot solen, för jag hatar den.
Jag sätter knivar i fotografin.
Jag går på samma gator tills de vänder.
Den här stunden e i resten av mitt liv.
Och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans.



Kommentarer
Frida

Jag fattar vad du menar... Man e depp utan nån riktig anledning :/ Fast jag tror jag vet vad jag saknar...

2008-04-16 - 21:55:01 LÄNK: http://fridan.bloggspace.se
HuvaN

Ja, du kan iaf sätta finger på problemet...

2008-04-16 - 22:47:56 LÄNK: http://huvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback