Visions of Johanna

Nu har jag inte bloggat på hela veckan så jag tänkte skriva en liten översikt nu istället.

I Måndags jobbade jag efter skolan. Sen gick jag hem å pysslade klart med Johannas avskedspresent. Johanna själv hade dock inte tid å se mig på kvällen och som i ett blixtnedslag insåg jag att det verkligen var the end. Jag började störtgrina och kunde verkligen inte sluta. Pratade med Janna i telefon vilket kändes bra mycket bättre. Klarade dock inte å sitta kvar hemma så jag gick på en prommenad för att slippa skiten.

I tisdags gick jag upp halv fyra för att följa med Johanna till flygplatsen. Jag var för trött och sliten för att ens känna nåning. När Johanna gick igenom säkerhetskontrollen började jag dock gråta igen. For hem med Johannas familj, gick hem (pappa hade inte ens gått upp när jag kom hem och gick å la mig igen). Slocknade ganska på direkten. Hade som tur var sovmorgon så jag fick sova ut lite iaf. På tunnelbanan tyckte jag mig se en tjej med rödblont, smålockigt hår och i ren reflex var första tanken att dte var Johanna. Var tvnungen å kolla på henne tv gånger innan medvetandet hann ikapp och förklarade för mig att det omöjligt kunde vara hon. Då trängde sig tårarna fram igen. Jag mötte Lovisa på Odenplan och då brast det. Jag överlevde endå skoldagen, det var skönt å få nåt annat i tankarna. Efter skolan var jag med Henning och johan och kollade på pokémon. Drog hem å åt och sen gick jag på kvällsprommenad med Henning.
Det var otroligt skönt å slippa sitta hemma i sina egna tankar. När jag kom hem kändes det som att  jag kanske skulle lyckas somna utan att gråta mig till sömns. Precis när jag lagt mig ringer Johanna. Självklart börjar jag grina igen.

I onsdags vaknade jag 10 minuter innan jag skulle gå till tunnelbanan. Det var ju lite jobbigt. Men jag hann med tunnelbanan fantastiskt nog. Såg dock ganska råsliten ut hela dan i skolan. Första sex och antidrog dagen idag. Var ganska intressant faktiskt. For hem till mamma idag. Gick senare till pappa och packade klart. Slapp tårarna idag. Eller några små men inte så mycket. Det känns dock ganska tomt. Värst är det när man inte kan ringa och berätta om diverse saker.

I torsdags var det min dag. Kändes dock inte så överdrivet speciellt. Hade på mig Levi's tunikan (som jag då alltså fått i present ) i skolan. Glömde glasögonen hemma vilket var fett jobbigt. Under Don't Drink and Drive föreläsningen satt jag, liksom alla andra, och grät. Sex och antidrog dag idag också. På kvällen for jag och mamma på resturang och sen på Mamma Mia musikalen i globen. Det var rätt så fränt. Johanna smsade mig lite under kvällen och det kändes extremt ledsamt.

I Fredags var det en lååååång jooooobbig skoldag. Och jag HATAR att jag inte kan ringa Johanna! SLUTA LISKOM. Saknar dig, I guess. Var med Frida på kvällen, å så Robin. Det var trevligt.

I Lördags vakande jag sent och mot kvällen kom Frida, Elin, Hnning och Fabian över å vi kolalde på film samt fyllde i min nya favoritbok. Haha. Fick mina presenter av Elin och Frida (och My, som inte var där). Vi drog från min pappa vid elva. Elin och frida skulle på party i Farsta men jag var fett otaggad. (Vadå FARSTA?!). Satt en stund hemma hos Henning och kollade på Anders och Måns innan jag kände att jag  höll på å somna, och gick hem. Somnade ganska omgående.

Idag är det söndag och jag måste gör aklart två feta läxor samt tralla ut med hunden och annat halvkul. Vill fortfarande ringa till Johanna men jag tycker inte om den där inspelade övertrevliga amerikasnak käringen som har tendensen å svaraistället för Johanna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback