Känn ingen sorg för mig Göteborg

Lessen  för att jag varit lite inaktiv på någon dag nu. Kanske inte märkts direkt, men det har hänt en jävla massa grejer i alla fall. Jag pallar dock inte ta upp allt. Mathilda och Cissi har farit hem nu så nu är det bara jag och Hanne igen. Å så Simon och Nellie  och lite andra sådär förstårs. Men ni fattar.

Igår sov jag till halv fyra, vilket var det mest underbara någonsin. Duschade gjorde jag i 40 minuter. Det var ännu mera underbart. For till Nämpnäs där Hanne, jag å Nellie hängde i byn med Conny och Jocke mfl. Vi väntade väl mest på att Simon skulle komma hem så vi kunde fara till honom.

Hemma hos simon blev det datorn och sen filmkikandes. Cp-film som var ganska klockren. Duplex eller vafan den hette. Resten av kvällen sov jag tills det var dags att åka hem till svartören. Mamma hämtade mig i morse och åhå, hon körde längs hela svartörsvägen den här gången! Framsteg! Tydligen somnade jag i bilen, för det var där jag vaknade väl hemma sen. Hade väl sovit i en timme kanske. Sådär i övrigt har jag bara slappat och slöat. Lyssnat på musik och läst och nu väntar jag på att Hanne ska ringa.

Tänkte jag skulle beskriva Närpes lite närmare.


Jag bor befinner mig i: Närpes

Finns;
[x] Biograf
[ ] Tågstation
[ ] ICA
[ ] Konsum
[x] lidl
[ ] Café
[ ] Godisaffär
[x] Mer än 5 busshållsplatser
[ ] Leksaksaffär
[x] klädesaffär
[ ] Djuraffär
[ ] Shoppingcentrum
[ ] Mer än en högstadie skola
[x] Ett torg
[ ] Mc donalds/Burger king
[x] Bibliotek
[x] Simhall
[x] Ishall
[x] Ett samlingsställe Närpesgården i så fall...? Men rökrummet på teboil finns ju xD Å alla byhäng försårs.

resultat; 9


0-5 Var bor du egentligen, i skogen?
5-10 En liten håla, kanske? Ungefär så, ja
10-15 Hyfsat bra, men endå ganska tråkiigt
15-20 Storstaaad!

Och då kan ni tänka er att eftersom vi bedriver 90% av tiden i Nämpnäs och den byn bara kan pricka in sista alternativet så tycker jag att ni kan börja få lite sympati för mig istället för att avundas min härliga sommar på landet. Visst, jag ska absolut inte klaga, för det är underbart att komma bort sådär ibland och jag trivs här. Men jag som älskar storstadspulsen kan lätt bli galen.




Kommentarer
Mathzi

Haha, en liten håla? Stämmer rätt förjävligt bra alltså! :D Men Närpes är mys, så du får faktiskt inte klaga (:

2008-07-17 - 08:01:10
Huvan

Nä, jag sa ju det. Jag klagar inte. Jag bara informerar ^^

2008-07-18 - 00:46:47 LÄNK: http://huvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback