When it rains

Först innan vi börjar på nånting flummigt så tänkte jag köra lite school updates; Har fått tillbaka lite prov och hemuppgifter idag. Känns bra. Speciellt efter the slap in the face efter jag fick tillbaka Sam-provet förra veckan. Dock hade vi G-prov på Matten idag. Kändes mindre bra. Men så fick jag glada nyheten om att vi ska skriva dikter  på svenskan nu ett tag. Soooft. Äntigen nånting som passar mig. Jag kan chilla och lyssna på musik å bara flumma sönder lite textrader. Ingen jävla mall att följa och inga strikta regler. Bara att leka lite med språket och knarka Håkan Hellström och Maria Mena under lektionerna. Jag kan inte påstå att jag är någon poet eller så, det kan ju ni som läst mina engelska-dikter konstatera att jag inte är. Men grejen med dikter är att det bara är att flumma ihop något och sen påstå att man hade ett djup i det man skrev. Chillichill helt enkelt. :>

Förresten fyller fyra personer år inom loppet av tre dag den här veckan. Jag är en fattig människa så bli inte alltför ledsen om jag inte köper något, men jag måste bara säga det att man får faktiskt ta å tänka efter en eller två gånger innan man låser in sig i sängkammaren en kall februaridag. Det är faktiskt jul en månad efter November, man kan väl ta det lite lugnt i två månader eller så, så kan man få köpa presenter under mellandagsrean istället!!

Alltså jag stör mig på mig själv. Jag sitter vid den här helvetesmaskinen trots att jag försökt få mig själv att läsa ut engelskaboken is äkert över en timme nu. Sju tecken på att jag suttit vid datorn för länge:
- Jag börjar googla på Krupp och kruppanfall
- Jag söker på bajs på wikipedia
- 23421414 gången jag redigerar det här ointressanta blogginlägget
- Jag börjar skriva en lista om hur patetisk jag är
- Jag spelar Röj samtidigt som jag tittar på Andra Avenyn
- Börjar fundera på om man kanske ska ta en sväng med Cinderella å kanske komma med i Färjan. kanske ska man gå in på vikinglines hemsida och kolla? Neeeeej...det ska man inte Huvan
- Kollar flygbiljetter till Amerikat för sjuttitolfte gången den här veckan (observera att det är måndag)

SNÄLLA GE MIG INSPIRATION till vad som helst. Jag blir galen. Skissboken bara ligger där med sina tomma blad och samlar damm och kameran får snart kruppanfall och min blogg är på väg åt jagvetintevad. Ta dig samman kvinna......

I övrigt är väl allt prima, I guess.

When it rains
Do you sleep through it?
Do you face the day?
Do I make you feel like you're in the way?
And when it's sunny, Do you stick around?
When it shines
And I come by your house to close the blinds

And you, you change, Cause I hardly ever see you
When it rains, Oh When it rains
Could you call me please?
And make my day



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback