And celebrate the irony



Nu ska jag läsa i A thousand splendid suns och så har mami bakat paj. Sen funderar jag på att antingen kolla på Upp till kamp eller gå å lägga mig. Kanske lyssna lite på the Killers. Det är höstlov nu och jag håller redan på att dö av tristess. Inte har jag några pengar på mobilen så att jag kan sms nån å fråga wazzup, iofs orkar jag inte göra det heller. Hoppas på bio imorgon. Låt den rätte komma in.  Kanske ska fota lite med Ruffs i veckan. Åker till Berlin på onsdag. Ska träffa Internationella Relationer gruppen på lördagen å plugga. Lägga mig ner å dö på söndagen. Börja i skolan igen på måndag. Höstlovet kommer gå fort. Skit också.

Systembolaget, Karlskrona

En kvinna ~50, ställer fram en korg full med ölburkar vid kassan. Hon tar fram en burk och lämnar över den till kassörskan.
Kvinnan: Det är 20 stycken burkar. Jag har räknat och kontrollerat.
Kassörskan läser in burkens streckkod och skriver in 20 stycken. Kvinnan betalar, tar med korgen och börjar lasta ner burkarna i påsar. Bakom kommer en kille ~25, han lägger upp sin korg med 6-7 ölburkar och sträcker fram en burk till kassörskan.
Killen: Det är 2 stycken burkar. Jag har räknat och kontrollerat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback