Du är dom långa milen mot Berlin

Helgen var ganska mysig. Som förgående inlägg nämnde så var jag ensam hemma hela helgen med hundarna. Det var skönt, fast ensamt. Fick tankarna på något annat liksom. Pluggade dock inte så mcyket som jag borde gjort, men endå. Skrev faktiskt lite engelska dikter och så i alla fall. På lördagen gick jag ut på en långprommenad med hundarna och Henning. Det var trevligt. Fick prata av mig lite. Frida tittade förbi en stund också. Vi kollade på Sweeny Todd och käkade chips. Hundarna var med hela tiden såklart. Älskade, älskade vovvar. I Söndags vaknade jag tidigt och trallade ut på en mysig prommenad med los perros. Sedan for jag in till Gamla Stan med My och vi satt i kyrkan en halvtimme och höll varanda i handen. Det kändes bra. Var helt lugn och lättad efteråt. Hur stor ateist jag än är kan jag inte förneka att kyrkan är en fristad även för mig. Sedan satte vi oss i solen på bryggan där vid munkbroleden eller vad det nu heter. Mysigt var ordet i alla fall. Vi hade fina och djupa samtal medan vi låg där och myste med vattnets kluckande och solen somvärmde. Härligt, härligt. Sen var det att fara hem.

Igår meddelade Mami att flygbiljetterna till Suomi var fixade. Tycker om mammas SAS-biljetter. Billigt, billigt. Dessutom bokade jag, Malin, Emelie och Johanna biljetterna till Berlin på höstlovet (Mimi och Johanne har redan bokat). Så det blir ju braa det där det med.

Peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback