Somebody told me

Opublicerat inlägg som nu är lite mer finslipat.

Alltså jag har helt tappat sommarkänslan. Det regnar, är kallt och mulet och det har det varit i ungefär en månad nu. Då kan det lika gärna bli höst. Visst, jag älskar sommaren och jag kommer nog sakna den lite, men den lär ju inte dirket komma tillbaka på ett tag nu. Jag vill just nu inet ha någonting annat än en höst med färgglada löv, underbara koftor och halsdukar, raggsockor och mysiga mössor. Gud så mys! Jag vill börja shoppa höstskor (finns det nåt som heter så?!) och myskoftor!

Tänk bara myskänslan av regnet som smattrar mot fönstret medan man sitter inne å myser med en kopp varm choklad (eller te, kaffe, latte, varm mjölk...hur man nu vill ha det). Så sitter man där å läser en bok, stickar eller kollar på mysfilm iklädd mjukisbyxor, stickad kofta å raggsockor. MYS! Jag är faktiskt optimistisk för hösten, för höstterminen och för novembermörkret! Och skoja inte om jag får en varm känsla i hela kroppen av att kolla ut genom fönstret och till min förtjusning se att några av löven börjat gulna. Orangegula. Underbara. Höstliga. Härligt.

Jag välkommnar hösten med en ny layout på bloggen. och nej, jag orkade inte anstränga mig speciellt mycket mer. Kanske inte överdriven höst-feeling men vafan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback