STRAFFSLAG!

Om vi bortser från samhällsprovet så har det varit en bra dag. Jag och Ruffsi köpte en bulle. Det skulle vi inte gjort. För på mentorstiden, där cirkus åtta individer befann sig på plats, hade Elin bakat både kladdkaka och blåbärspaj. Dessutom bjöd Ana på glass. Givande timme, Brian drog efter någon minut så mentorstiden var avslutad. Resterande tid satt jag, My, Elin och Frida kvar i teatersalen (med regelbundet besök av Lovisa), pluggade i Elins Ipod och sjöng högt och falskt till Stad i Ljus, Färger i en vind, My heart will go on samt You raise me up. Under två av låtarna agerade jag och My Pocahontas och under den andra körde jag och Elin en scen ur titanic med balkongen som fören på en båt. Jag sjöng så högt och falskt att jag blev yr och fick ont i hals och huvud. Klart värt.

En annan värd sak var när jag körde Gul bil med Frida igår. Jag var klart överlägsen med sådär 30 bilar när Frida låg på 2½. Ändå var jag tvungen att rusa ner för trappan, trampa fel med foten, snubbla ner på Frida och skrika av adrenalin och smärta "GUL BIIIL!" Frida fick halvt leda mig till tunnelbanan då min fot knakade något. Klart värt!

Jag och Ruffsi har för övrigt blivit blivit sjukt besatta av den här fantastiska leken på sistone. Vi slår hårt, skriker, blir förbannade, har hela kroppen på helspänn i spaning efter bilar och kan knappt koncentrera sig på annat. Detta har resulterat i problem då skolan är slut och vi är på väg hem åt varsitt håll. Jag fick exempelvis 19 sms av Ruffsi som alla innehåll texten "Gul bil!". Men för att lätta på mitt hjärta så kan jag säga att mitt senaste beroende nu alltså är ersatt. Farväl tetris, goddag gulbil.


Gul bil!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback