Tillåt mig att småle ännu en gång


VRG jarlaplan är en riktigt bra skola. Härliga mysiga borgarskolan.
- Jamen alltså, jag menar, vad kommer ni rösta på om det skulle vara val idag?
- Jag kan inte rösta
- Klart du kan! Alltså alla måste verkligen rösta. politik är någonting som påverkar alla!
- Neej, jag kan inet rösta i riksdagsval för jag är inte svensk medborgare
- Va? Amen alltså vadå, hur kan du vara här? Elllr jag menar, har någon av dina föräldrar svenskt medborgarskap?
- Nä, båda är finska medborgare
- Amen, asså vadå, har du asyl, eller vadå?
- .......Nej, jag är illegal invandrare. Men säg inte det till någon, för migrationsverket och säpo är efter mig.........

Minne! Jag har tappat mitt minne!
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg...

Inne! Är jag ute eller inne?
Jag har luckor i mitt minne,
sån' där små alkohål.




Kommentarer
Anonym

varför känns ordet "alkohål" så bekant?... hmhm

2009-01-15 - 17:59:38
huv

hahaha helgon.net?

2009-01-16 - 15:42:26
lill

ahahaaaha nejsluta så var det intealls!

2009-01-18 - 18:58:20
janna

tihii va dom e dumma. :|



kom ti Suomi nu så vi får berusa oss nångång.

2009-01-19 - 18:13:28
Huv

Eller så kommer fröken sand till swe, går på bob dylan och sen kan vi dricka oss hejdlöst berusade? elå så itt

2009-01-19 - 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback