I'm in love with a fairytale

I skrivande stund är klockan tjugo över tolv, och det är därmed 17 maj, Norges nationaldag och min namnsdag. På tal om Norge så vann ju faktiskt dem i Eurovision för si sådär en kvart sedan. Jag satt i vardagsrummet med papsi och kollade och för varje poäng Norge fick sa jag "Jag tror Norge vinner i år, pappa". Eftersom Norge fick poäng av samtliga 42 länder så sa jag det alltså 42 gånger. Det är inte illa. Ja, egentligen har jag inte emr att säga än Norge i rødt, hvitt og blått.

Jag gillar hur de nordiska länderna delade upp sig. Första platsen gick åt Norge och andra åt Island. På 21:a plats kom Svearike och allra sist kom Finnelandet. Härligt, härligt. Som det kan gå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback