29.09.09

Hade ingen skola igår, studiedag. Jobbade dock och gick hem till mamma efteråt. Hade världens huvudvärk och orkade ingenting. Imorse hade vi psykologiprov och sen hade vi inga lektioner så jag och Amanda gick till tingsrätten för att göra läxan till Rättskunskapen. Det var typ sjukt intressant. Vi var med på en rättegång angående misshandel, vi satt med i nästan två timmar och sen gick vi i pausen. Orkade inte riktigt stanna två timmar till, men det var sjukt intressant. Först hade man sympati för målsäganden tills försvarsadvokaten kom in och bara kickade ass. Den tilltalade var dessutom mer trovärdig med sin lite mer proffsiga framtoning genemot målsägandens tafatta vardagsordval. Hade gärna suttit hela rättegången men var sjukt trött och åkte hem. Ska få domen hemskickad senare så att vi kan ha med det i redovisningen.

Och jag går dessutom bara runt och väntar på att ett brev från skolan ska dimpa ner i brevlådan nångång. Jag ska få betyget på avtentan hemskickat förra eller den här veckan, så det borde komma vilken dag som helst. Jag är typ sjukt nervös samtidigt som jag ser fram emot det. Det skulle vara en så otrolig lättnad om jag fått bra betyg på det.

Tänkte dessutom styla om bloggen lite, känner inte för den busiga layouten jag har just nu så det får väl blir något lite tråkigare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback