01.04.10

Inget sådär häpnandsväckande nytt har väl inträffat. Och inga spännande aprilskämt idag heller. Dock fick vi våra studentmössor levererade till skolan idag, och jag måste nog säga att jag blev lite småkär i min. Fast nubörjar jag få lite småångest över vad jag ska ha på mig, vilken frisyr jag ska tänkas ha och hur i HELVETE det ska gå med vårt flak som ingen tycks ta på sig ansvaret för. Men mössan var fin. Så den stod jag och klappade lite på innan jag varsamt la tillbaka den i lådan där den får vila tills Mösspåtagningen om ett par veckor.

Det är helt sjukt ändå, att det faktiskt är jag och min årskull som tar studenten i år. Men nog kändes det fint att knalla runt med mösslådorna och se 1:orna och 2:orna gröna av avund. Lite ombyte för en gångs skull. Och nog minns jag hur det kokade inom mig själv när 3:orna stoltserade med sina mössor, på den där tiden då man var så fruktansvääärt mycket yngre.

Nu är jag bara taggad på vår, studentskivor, studentbalen, studenten och slutligen sommaren.


Random bild från google



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback