06.04.10 Helvetesspråkets land

Jag blir skogstokig på finska företags hemsidor. Allt är på finska. Det går inte att välja svenska på några jävla menyer nånstans. Tvåspråkigt land MY ASS. Man kan inte ens välja engelska. Hur hade de tänkt komma fram med sina tjänster när det inte ens går att begripa vad som står? Jag förstår att majoriteten i Finland faktiskt talar finska, men ändå. Engelska är väl inte för lite begärt, eller?

Å herre min gud. HUR ska jag klara mig i detta helvetesspråkets land?



Kommentarer
Malin Blund

ja ha överlevd i 18 år så vetcha tu ska måst klar a å!

2010-04-08 - 14:14:08
Ber.

Ja, men du bor i alla fall i Närpes där varenda kotte talar svenska. Jag flyttar till en stad där 3% har svenska som modersmål.

2010-04-08 - 21:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback