59 dagar kvar

Har idag klickat hem den perfekta studentklänningen. Lika gräddvit som den ekologiska studentmössan jag fick kika på och beundra lite innan påsklovet. Den står i och för sig och väntar på mig i skåpet i skolan, men ändå. Och klänningen får jag i slutet av nästa vecka. Det märktes nog att VRG's miljöprofil nått fram en aning i alla fall. De allra flesta tycktes ha valt den ekologiska mössan. Personligen valde jag den för att den helt enkelt var snyggast, men i alla fall.

Provade också min gamla balklänning från nian hemma hos pappa förra helgen, och den sitter fortfarande bra så den tänkte jag nog ha på mig på studentbalen. Det börjar dra ihop sig, mina vänner. 59 dagar kvar, sen springer vi och viftar med våra vita mössor. Blir neddränkta i öl på ett björkrisprytt lastbilsflak. Skriker så att vi blir hesa. Sätter oss plaskvåta på tunnelbanan och åker hem där vi sedan skär upp jordgubbsprydda sommartårtor med släkt och vänner. Och sen börjar allvaret med högskolestudier och klättring på karriärsstegar. Men det tänker vi inte på just nu.

Sjungom studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback