Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Härom natten drömde jag en elak dröm. Det konstiga är att jag kommer ihåg hela drömmen in i minsta detalj, vilket jag inte brukar göra, speciellt inte flera dagara efteråt. Hur som helst tänkte jag dela med mig av händelseförloppet i denna dröm.



Det började med att jag otroligt bakfull, eller bara väldigt morgontrött, vaknar upp i Stugan. Stugan ser ut som ett bombnedslag och det tycks har varit en sjudjädrans fest där kvällen innan, som jag dock inte minns någonting av. Maria har sovit över.

Helt plötsligt dundrar en Ingves buss in på gårdsplanen...gräsplätten.. eller vad vi nu ska kalla det. Maria är nu spårlöst försvunnen. Ur bussen hoppar Crista ut och är helt förstörd. Hennes balklänning är sönder och Malin kommer springandes med sytillbehör i högsta hugg. De sitter på altanen och försöker sy ihop Cristas klänning, som för övrigt är svart, lite ballongmodell och i silke. Själv spanar jag in bussen som är fullpropad av folk. Det är nämnligen studentbal på Närpes gymnasium samma kväll.

Nu måste dock alla i bussen gå på toaletten och det blir en väldigt lång kö. Bussschaffören antar att det kommer ta lite lång tid och drar fram en uppfällbar bar som folk samlas kring och gör sig lite drinkar. Nu är det så att det är inte bara Närpes gymnasium som har bal och som befinner sig på bussen. För där står även Henning. Och resten av naturklassen på Södra Latin, visar det sig. De ska också ha bal. Uppenbarligen tillsammans med Närpes gymnasium.

Johanna är där också. För hon känner ju hela NV klassen. Och Viika är där. För hon känner ju alla i Närpesklassen. Sen sätter sig alla på bussen igen och ska fara iväg. Men jag får inte följa med, fastän jag känner båda klasserna. Så far bussen iväg och jag blir lite ledsen.

Men då vandrar jag iväg till Näverås skola där jag tar tunnelbanan in till stan. Tunnelbanan är helt nedsläckt och det enda som lyser upp tåget är UV lampor i olika färger. Inne i stan går jag i alla fall på bio. Jag valde att se en Disney film men lämnade salongen efter bara några minuter. Filmen var inte så bra. Sedan förvandlades jag till Leonardo DiCaprio och blev jagad på Shutter Island. Mina vita kläder var inte så vita längre.



Kommentarer
Crista

HAHHAAHAHAHAHAHAHAHHHAHAAAAAAH! Skitbra! :'D

2010-04-14 - 21:15:08
Johanna

haha underbart! :D jag fick följa med! :D :D

Södra <3 Närpes

2010-04-14 - 22:33:37
R.

jävla f.d utbytesstudenter som fick följa med >.< ;)

2010-04-14 - 23:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback