21.12.10

Är hemma i Stockholm igen på över en månad och planerar att stanna nästan lika länge. Konkandes på väskor drog jag pulsandes genom snön i söndags, fick snarare dra väskan bakom mig än rullandes efter, blev något stressad men hann i lagom tid till tåget (SJ på vintern ni vet, tåget var 10 minuter försenat). Väl i huvudstaden kändes det förvårnandsvärt naturligt att sätta sig på tunnelbanan. Gick inte många sekunder innan jag började irritera mig på folk och satt där och såg sur och självupptagen ut, som alla andra Stockholmare.

Igår drog jag till stadsbiblioteket och satt där och pluggade ett par timmar. Även om jag är hemma så ser jag än så länge inget jullov i sikte.

För övrigt hade vi "GoodBye-party" i korridoren i lördags för våra utbytesstudenter som lämnar oss vid terminens slut, dessutom kombinerad födelsedagsfest för Camilla i korridoren som fyllde år. Så förutom de kraftansträngninar de oplogade vägarna förde med sig var jag redan lite sliten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback