05.12.10

Jag är typ helt deprimerad. I lördags var jag ute med Emma på Pharmen, vilket i sig var långt ifrån deprimerande. Men när jag kom hem upptäckte jag att jag bara hade ett örhänge. Och inte var det vilket örhänge som helst, utan mina absoluta favorieter. Det låter nog ganska löjligt, men är det nånting jag håller kärt så är det just de här örhängerna. Jag har i alla fall sagt till Camilla i korridoren att fråga på Pharmen när hon är där nästa gång och så ska jag ringa taxibolaget. I annat fall funderar jag seriöst på att ta med örhänget jag har kvar till en silversmed och be att få göra en kopia. Absolut inte samma sak, men ändå.

Ikväll ska ett gäng från klassen hem till Sofie och julpyssla. Supermysigt! Jag ska brodera en tavla till mormor och kanske slå till med att köpa och bjuda på en flaska glögg.


Jag har nu suttit och googlat förgäves och hittat liknande örhängen, de kommer från Finnfeelings Oy men just mina finns inte längre utan är orginaldesign av grundare Karl Laine himself. Såklart. I vilket fall som helst vill jag ju inte köpa ett helt nytt par för sådär 80 euro. Jävla skit. Jag önskar verkligen att jag tappade den på Pharmen och att den finns i behåll.


Det närmsta jag kunde hitta var de här, men de skiljer sig ändå en del. Jag blir så ledsen och irriterad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback