08.07.10

I helgen var det tomatkarneval. Öltält + JP var egentligen sjukt ovärt. Egentligen skulle man helst ha suttit i parken, dock vill jag inte sitta där med alla 14-, 15-, 16-åringar. Som jag sa till mamam i telefon så tyckte jag att jag hade sjukt kul just när det begav sig men när jag tänkte tillbaka mornarna efteråt såkom jag fram till att det inte var såmycket att hänga i julgranen ändå.

I måndags hade Hanne, Nellie, Janna och jag Operation: Rädda katt. Gretel och Jalle (Hannes farmor och farfar) har haft besök av en gammal och ämlig katt ett bra tag som de matar. Han såg så sjuk och misskött ut att vi besämde oss för att fånga in honom och ta honom till ett katthem. Det gick smidigare än vi trodde. Lagom till middagen dök han upp och vi flyttade lätt matskålen in till transportburen. Hungrig som han var gick han självmant in och vi stängde igen luckan. Och sen bar det av till Dagsmark där katthemmet fanns. Dagens goda gärning. Påväg hem kommer vi på att Hanne glömt sin handväska i Nämpnäs by och vi körmed ilfart för att hoppas att denmot all förmodan låg kvar, vilket den faktiskt gjorde.

Resten av veckan har det väl inte hänt något sådär revolutionerande. Vi har hängt lite med de blivande milipojkarna och farit till Svartören på middag. Hanne hade fångat 26 aborrar i sitt nät. Vidare tänkte vi gå på bio i Vasa idag och imorgon kommer Simon hem på permis. Lördag är det grisfest på Fagerö och längre än så ligger inte planeringen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback