07.03.10 Sommarjobb

Jag har de senaste dagarna för en gångs skull satt mig ner och letat efter sommarjobb. Problemet är, att de flesta i Sverige, som passar mig dvs, antingen vill ha mig för tidigt eller för länge Jag vill ju gärna vara med på studenten liksom, och så vill jag gärna ha ett sommarlov däremellan också. Och sommarlov för mig är Närpes. Då vill jag gärna inte åka dit i slutet av augusti när allt normalt folk slutar ha sommarlov. Så då tänkte jag att jag skulle vara lite smart och söka jobb i Österbotten istället. Men, då ska man ju antingen ha minst 1 års arbetserfrarenhet inom valda området eller kunna tala finska. Jag failar på båda. Så just nu ser det inte så ljust ut. Men, så kom jag på, att efetrsom jag flyttar till hösten så är det här min sista sommar att vara sådär tonårs-oseriös och bara glida runt, så söker vi extraarbete till hösten och sommarjobb till 2011. Nästa år är man helelr inte tonåring längre, så det är väl bäst att ta vara på tiden, eller? Så kan man ju förbereda sig inför studentlivet och vara fattig en sommar till.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback