07.11.10

I höstmörkret finns det en del saker jag stör mig på:

- Idioter utan reflex som tycker att det är jättesmart att gå på cykelvägen i mörkret, och inte alls fattar vinken när man kommer cyklandes mot dem.
- Tanter/fruntimmer som inte sätter reflexväst/sele på sina ouppfostrade småhundar. Kom inte och skyll på mig när han gått och blivit platt.
- Cyklister som cyklar jättefort, utan lampa och tror att man ska se dem innan man är nära på att krocka. Och sen kollar de på mig som om det är jag som är idioten som har svårt att väja mig.
- Bilister överlag som både dag som natt tror att cyklister typ kan backa och bromsa på samma sätt som dem. Jag menar, krockar jag in i en bil blir det på sin höjd en buckla, krockar en bil in i mig får nog jag lite värre bucklor.

Framförallt tycker jag att folk i den här stan borde ha lärt sig cykeltrafikregler, något generellt i alla fall. Jag menar, det är ju inte direkt brist på varken cyklar eller cyklister i Uppsala...

Cykelparkering utanför centralstation



I övrigt är kvällarna ganska mysiga, bortsett från kylan då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback